راهنمای خرید پلوپز

اگر تصمیم به خرید پلوپز گرفته اید باید بگوییم که تصمیم درستی است چرا که این وسیله بسیار به کارتان خواهد آمد. اما مانند دیگر وسایل برقی نیاز است بدانید که از یک پلوپز خوب باید چه انتظاراتی داشته باشید. ما در این مطلب شما را برای یک خرید صحیح و مناسب راهنمایی خواهیم کرد.

پلوپز می‌تواند کمک بزرگی در سرعت بخشیدن به روند آشپزی و حذف یک مرحله زمانبر یعنی آماده کردن پلو شود.
پلوپز می‌تواند کمک بزرگی در سرعت بخشیدن به روند آشپزی و حذف یک مرحله زمانبر یعنی آماده کردن پلو شود.

پلوپز چیست؟
پلوپز یک وسیله آشپزخانه جمع و جور است که برای پخت مقادیر زیادی برنج با حداقل نظارت طراحی شده است. پلوپز متشکل از یک پوشش داخلی نچسب، کنترل ترموستات و عنصر گرمایشی است که استفاده از این دستگاه را بسیار ساده می‌کند اما در عین حال یک دارایی بسیار ارزشمند برای آن دسته از افرادی است که از برنج به میزان زیادی در رژیم غذایی شان استفاده می‌کنند.

پلوپز می‌تواند کمک بزرگی در سرعت بخشیدن به روند آشپزی و حذف یک مرحله زمانبر یعنی آماده کردن پلو شود.

استفاده از رهنمودهای راهنمای خرید پلوپز قبل از انجام خرید باعث می‌شود تا شما این دارایی ارزشمند را با بهترین کیفیت انتخاب کنید. اولین پلوپز در سال ۱۹۵۵ توسط توشیبا (toshiba) در ژاپن معرفی شد. به دلیل محبوبیت زیاد آن، شرکت‌های دیگر خیلی زود پا به عرصه گذاشتند و نوآوری‌های شگفت‌آوری را ارائه دادند که توانایی‌ها و ویژگی‌های موجود را گسترش می‌دهد.

نحوه استفاده از پلوپز
برای استفاده از پلوپز، ابتدا برنج را قبل از پخت کاملا بشویید. این امر به جلوگیری از چسبیدن دانه‌های برنج و رعایت بهداشت کمک می‌کند. اگر در جداسازی کثیفی‌ها از برنج مشکل دارید بهتر است از مقدار کمی روغن گیاهی کمک بگیرید.

پلوپز فقط برای طبخ برنج نیست و کاربردهای زیادی دارد.


به عنوان یک راهنمای کلی، برای هر پیمانه کامل برنج از یک پیمانه آب کامل استفاده کنید. یک پیمانه برنج تقریباً دو پیمانه برنج پخته شده تولید می‌کند.
برای برنج نرم‌تر کمی بیشتر آب بریزید و اگر برنج سفت‌تری می‌خواهید، میزان آب را کم کنید. آب، سفتی برنج را کاهش داده و آن را نرم‌تر و لذیذ‌تر خواهد کرد.
برنج را در ظرف داخلی پلوپز بریزید. برای داشتن برنجی یکنواخت بعد از پخت، بهتر است در تمام سطوح کاسه پلوپز، به یک اندازه برنج را پخش کنید.
با استفاده از پیمانه اندازه‌گیری یا پر کردن دیگ پلوپز به میزان مناسب، مقدار صحیح آب را اضافه کنید.
دیگ را درون پلوپز قرار دهید. درب آن را ببندید و فشار دهید تا جایی که قفل محکم بسته شود.
پلوپز را به برق وصل کنید و دکمه روشن را فشار دهید.
پس از اتمام پخت و پز، دکمه روشن/خاموش به طور خودکار خاموش می‌شود و در حالت گرم نگه دارنده قرار می‌گیرد.
درب ظرف را با احتیاط باز کنید و اجازه دهید بخار از داخل پلوپز بیرون برود.
برنج را هم بزنید و هرچه سریع‌تر سرو کنید و در آخر دستگاه را از برق جدا کنید.

کابردهای پلوپز
از چند سال گذشته، پلوپز یار محبوب دنیای آشپزی بوده است. اما اجازه ندهید این نام شما را فریب دهد. پلوپزها چیزی فراتر از پخت برنج را انجام می‌دهند. در بهترین نوع پلوپز شما می‌توانید به طبخ انواع مواد غذایی بپردازید.

مطمئنا پلوپزها، ساده‌ترین راه برای تهیه برنج‌اند، اما در عین حال روش مناسبی برای پخت طیف گسترده‌ای از غذاها هستند. پلوپز با اصول مشابه‌ای مانند اجاق گاز عمل می‌کند. غذا را برای مدت زمانی از طریق حرارت می‌پزند. بعضی از پلوپزها حتی تنظیم “پخت آهسته” دارند، به این معنی که شما می‌توانید یک زودپز هم داشته باشید.

حتی اگر ابتدایی ترین پلوپزها را داشته باشید، باز هم می‌توانید با استفاده از آن چیزی فراتر از یک برنج ساده درست کنید. پلوپز شما ممکن است، اولین چیزی که هنگام تهیه صبحانه به ذهن شما خطور می‌کند، نباشد. اما بسیاری از وعده‌های صبحانه را می‌توانید در پلوپز درست کنید. به عنوان مثال تقریباً یک میلیارد روش برای تهیه تخم‌مرغ آب‌پز وجود دارد. یکی از این روش‌ها استفاده از پلوپز است.

استفاده از پلوپز برای پخت تخم مرغ دارای مزیت‌هایی است: پختن تخم‌مرغ‌های مختلف به طور هم‌زمان و تولید تخم‌مرغ‌هایی با پوستی نرم. تخم‌مرغ‌ها جوشانده نمی‌شوند بلکه بخارپز می‌شوند.
فریتاتا یک غذای سنتی ایتالیایی با پایه تخم‌مرغ است که شباهت‌های زیادی با املت دارد که با گوشت، پنیر، سبزیجات و پاستا تهیه می‌شود. مقداری از سبزیجات یا هر ماده دیگری را که می‌خواهید بپزید به همراه مقداری تخم‌مرغ در پلوپز مخلوط کرده و تنظیمات معمول طبخ برنج را تنظیم کنید و بعد از اتمام کار، بسته به اندازه پلوپز، فرتاتا را حداقل برای دو نفر در وعده صبحانه (یا شام) خیلی سریع دریافت می‌کنید.
درست کردن کیک در پلوپز یک اتفاق به یاد ماندنی است. چرا که شما را از سختی‌های کار با فر راحت می‌کند. اگر نمی‌خواهید برای درست کردن تنها یک میان‌وعده، فر را روشن کنید، استفاده از پلوپز، پیشنهاد راهنمای خرید پلوپز به شماست.
شما برنج را در پلوپز درست می‌کنید. پس چرا سبزیجات و گوشت را در آن درست نکنید؟ استفاده از گوشت و سبزیجات به برنج شما عطر و طعم متفاوتی را هدیه می‌دهند. البته در طبخ این‌گونه مواد، پلوپز شما باید قابلیت بخارپز را داشته باشد.
به شما پیشنهاد می‌کنم به جای پخت گوشت با استفاده از زودپز، از پلوپز برای پخت آهسته استفاده کنید. به مدت یک ساعت بگذارید گوشت درون پلوپز بماند. تقریبا می‌توانید هر گوشتی را در پلوپز طبخ دهید، حتی مرغ.
شما می‌توانید از پلوپز برای پخت حبوباتی مانند لوبیا، عدس، سویا و… استفاده کنید. زمان پخت تقریبا ۳۰ دقیقه است که شما می‌توانید در تایمر پلوپز آن را تنظیم کنید.
هر نوع سوپی را می‌توانید در پلوپز درست کنید. فقط کافیست مواد اولیه مورد نظرتان را درون پلوپز بریزید و کمی صبر کنید.
می توانید در حدود یک ساعت و نیم نان را بپزید. مواد را مخلوط کنید، در کاسه پلوپز کمی روغن بریزید، مایه را داخل آن قرار دهید و روی تنظیم معمول برنج بگذارید.
برای تهیه یک وعده غذایی با استفاده از پلوپز، آزمایش، زمان و تنظیمات لازم است، اما ما در راهنمای خرید پلوپز به شما می‌گوییم که می‌توانید هر آنچه دلتان می‌خواهد را در آن بپزید. مطمئنا پلوپز سزاوار وجود یک مکان دائمی در آشپزخانه شما است.

راهنمای خرید پلوپز در انواع مختلف
دو نوع پلوپز اصلی وجود دارد که در خرید همواره شما با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد. اما نوع سومی هم هست که مربوط به پلوپزهایی می‌شود که مواد غذایی دیگری را هم می‎‌توانند طبخ کنند.

راهنمای خرید پلوپز معمولی
پلوپزهای معمولی احتمالا رضایت بیشتر مصرف‌کنندگان را جلب می‌کنند. برخی از آنها به قدری ساده هستند که برای شروع فقط یک دکمه دارند. شما مواد خود را اضافه می‌کنید، دکمه را فشار می‌دهید و برنج شما را می‌پزد. البته پلوپزهای معمولی که تنظیمات بیشتری نسبت به مورد قبل داشته باشند هم موجود است.

پلوپزهای معمولی بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. استفاده از آن‌ها بسیار آسان طراحی شده است و اغلب مراحل پخت سریعی دارند. آن‌ها تنها یک مرحله مشخص از پختن برنج در قابلمه روی اجاق گاز را دارند و این کار را بسیار خوب انجام می‌دهند.

▬ فواید:

● مقرون به صرفه
● استفاده از آن بسیار آسان است.
● برنج را سریع می‌پزد.
▬ معایب:

● گزینه‌های متنوعی برای طبخ غذا ندارد.
● اماکن تهیه برنج برای تعداد افراد زیاد وجود ندارد.
● فاقد بسیاری از ویژگی‌ها است.

راهنمای خرید پلوپز هوشمند به شما در انتخاب یک دستگاه حرفه‌ای و پرکاربرد کمک خواهد کرد.

راهنمای خرید پلوپز هوشمند
پلوپزهای هوشمند از فناوری‌ای استفاده می‌کنند که دقیقا آنچه را که برای پخت کامل برنج و انجام آن لازم است، درک می‌کنند. این بدان معناست که در طبخ برنج نسبت به پلوپز معمولی با نتیجه بهتری مواجه می‌شوید. برای مثال اگر در روزهای گرم سال با استفاده از پلوپز هوشمند برنج درست می‌کنید، دستگاه دمای مورد نیاز برای پخت را تغییر داده تا متناسب با شرایط محیطی عمل کند.

پیشنهاد راهنمای خرید پلوپز برای تمام افرادی که غالباً برنج می‌پزند یا به نحوه تولید آن توجه ویژه‌ای دارند، استفاده از پلوپزهای هوشمندی است که در طبخ برنج و دیگر مواد غذایی شهرت دارند.البته قیمت آن‌ها بسیار بالاتر از سایر مدل‌های ساده است.

باید بدانید در خرید پلوپزهای هوشمند علاوه بر پرداخت هزینه بیشتر، کار با آن‌ها هم دشوارتر است. جذاب‌ترین مدل‌ها با بهترین نتیجه به احتمال زیاد برای کاربران جدید گیج‌کننده است. چرا که با مدل‌های ساده‌ای که تنها یک دکلمه روشن و خاموش دارند، بسیار فاصله دارند. برنج در پلوپزهای هوشمند نسبت به پلوپزهای معمولی با سرعت کمتری می‌پزد. اما شما می‌توانید زمان پخت را زودتر تنظیم کنید و برنج پخته شده را با تنظیمات دستگاه گرم نگه دارید.

▬ فواید:

● برنج را به‌طور کامل و با توجه به شرایط مفید به خوبی طبخ می‌کند.
● برای طیف گسترده‌ای از موادغذایی مناسب است.
▬ معایب:

● گران‌تر است.
● با سرعت کمتری برنج را می‌پزد.
استفاده از آن پیچیده است.
راهنمای خرید پلوپز با قابلیت طبخ مواد غذایی متفاوت
بسیاری از پلوپزها گزینه‌هایی فراتر از درست کردن برنج دارند. رایج‌ترین ترکیبی که می‌توانید در این نوع پلوپزها پیدا کنید ترکیبی از پلوپز و بخارپز است. اما می‌توانید پلوپزهایی را انتخاب کنید که به عنوان زودپز هم کار می‌کنند. اگر در آشپزخانه خود فضای کوچکی دارید یکی از گزینه‌های عالی، انتخاب این نوع از پلوپزها است.

▬ فواید:

● کاربردهای زیادی نسبت به هزینه‌‌ی خرید دارند.
● می‌توانید طیف گسترده‌تری از غذاها را طبخ کنید.
▬ معایب:

● روش استفاده پیچیده‌تری نسبت به دیگر پلوپزها دارد.
● برنج را به خوبی مدل‌های هوشمند درست نخواهد کرد.

حسگرها از طریق وزن، دمای آب درون پلوپز با خاموش کردن پلوپز یا تغییر دمای آن، دمای مناسب را برای مواد درون پلوپز محیا می‌کنند.

پلوپز از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؟
انواع اصلی قطعات پلوپز شامل اجزای الکتریکی، حسگر، کنترل‌کننده‌ها و مهارکننده‌ها است. همه این اجزا با هم کار می‌کنند، کنترل‌کننده‌ها، نحوه و زمان کار پلوپز را تعیین می‌کنند. سنسور، دما و کامل بودن پخت‌وپز را تشخیص می‌دهد. اجزای الکتریکی جریان لازم برای گرما را تأمین می‌کنند و اجزای حاوی مواد غذایی رطوبت مورد نیاز غذا را تامین می‌کنند. اجزای داخلی امکان پخت غذاهای غیر از برنج را بسته به ساختارشان فراهم می‌کنند.

مسلما مهم‌ترین قسمت پلوپز اجزای الکتریکی است. قسمت اصلی سیم برق است که پلوپز را به پریز متصل می‌کند. در پلوپزهای ساده، سیم برق مستقیما به یک عنصر گرم‌کننده که در زیر ظرف قرار دارد متصل می‌شود. در اجاق‌های پیشرفته‌تر سیم برق به یک صفحه میکرو‌مدار رایانه متصل می‌شود که به کنترل‌کننده پلوپز متصل می‌شود. همچنین ممکن است به عناصری متصل شود که به تولید یک میدان مغناطیسی کمک کرده تا مواد غذایی را گرم نگه دارد.

دیگر قطعه حیاتی پلوپز حسگرها هستند. حسگرها از طریق وزن، دمای آب درون پلوپز با خاموش کردن پلوپز یا تغییر دمای آن، دمای مناسب را برای مواد درون پلوپز محیا می‌کنند. برای مثال اگر حسگر تشخیص ندهد که آب درون پلوپز به دمای جوش رسیده است، آب تا زمانی که تمام شود می‌جوشد.

کنترل‌کننده‌ها نیز از قطعات اصلی پلوپز هستند. ساده‌ترین آن‌ها دکمه خاموش و روشن دستگاه است که روی بدنه خارجی پلوپز قرار دارد. زمانی که شما دکمه روشن را برای طبخ برنج می‌زنید، هنگامی که سنسور پلوپز گرمای کافی را برای غذا تشخیص دهد، دکمه خاموش می‌شود تا غذا در آن گرم نگه داشته شود.

پلوپزهای هوشمند دارای دکمه یا دکمه‌های متصل به تراشه‌های قابل برنامه‌ریزی رایانه‌ای هستند که می‌توانند تنظیمات بسیار خوبی روی دما یا زمان پخت‌وپز ایجاد کنند و گزینه‌هایی مانند شروع در ساعتی دیگر را فراهم می‌کنند.

دیگر قطعات پلوپز با مواد غذایی در تماس اند. دو قسمت اصلی در این دسته موجود است: پوشش داخلی پلوپز و درب پلوپز. پوشش داخلی می‌تواند از مواد مختلفی مانند آلومینیوم یا سرامیک ساخته شود، که بر نحوه توزیع یکنواخت گرما و سهولت تمیز کردن تأثیر می‌گذارد. درب پلوپز اغلب قطعات جداگانه‌ای از جنس شیشه هستند، اما بعضی اوقات از طریق مکانیسم فنر به رویه خارجی پلوپز متصل می‌شوند و از همان جنس رویه خارجی هستند.

برخی از پلوپزها شامل اجزای جانبی مانند سبد هستند. این قطعات معمولاً از فلز بوده و به کاربر اجازه می‌دهد غذاهایی علاوه بر برنج را در پلوپز طبخ کند. یکی از محبوب ترین گزینه‌ها استفاده از این قطعات برای بخارپز کردن سبزیجات است. همه به جز کوچک‌ترین و ابتدایی‌ترین پلوپزها دارای این موارد اضافی هستند.

پلوپز با کدام نوع پوشش داخلی بهتر است؟
بیشتر پوشش‌های داخلی پلوپزها از آلومینیوم با روکش نچسب به نام تفلون ساخته می‌شوند. با این حال، این ماده پس از سوختن خطر جدی برای سلامتی ایجاد می‌کند. اکنون بسیاری از پلوپزها با مواد غیر‌سمی مانند سرامیک و فولاد ضدزنگ ساخته می‌شوند. پوشش داخلی پلوپز از مواد مختلفی مانند آلومینیوم، تفلون، سرامیک و فولاد ضدزنگ ساخته شده‌اند که در راهنمای خرید پلوپز به چند مورد اشاره می‌کنیم.

راهنمای خرید پلوپز با پوشش داخلی تفلون
پوشش داخلی معمولاً با تفلون پوشانده می‌شوند تا از چسبیدن برنج به ته ظرف جلوگیری شود. تفلون در واقع می‌تواند دمای پخت بیش از ۵۰۰ درجه فارنهایت را تحمل کند و این برای پخت‌وپز برنج که معمولاً در دمای ۲۱۲ درجه فارنهایت است مناسب است.

پوشش از جنس تفلون تنها در صورت سوختن یا خراشیدن برای سلامتی انسان مضر می‌شود. وقتی پوشش تفلون خراشیده شد، می‌تواند مواد شیمیایی خطرناکی آزاد کرده که ممکن است مواد غذایی و بدن ما را آلوده کند. تفلون با ساختاری از پلی تترافلوئوراتیلن ساخته می‌شود که می‌تواند منجر به بیماری‌های کبدی و اختلالات تیروئید شود.

قابلمه می‌تواند از جنس سرامیک، تفلون و فولاد ضد زنگ باشد که هر کدام مزایا و معایبی دارند.

راهنمای خرید پلوپز با پوشش داخلی سرامیک
امروزه در بیشتر پلوپزها از فناوری جدیدی استفاده می‌شود، که جایگزین سالم تری برای پوشش تفلون و آلومینیومی هستند. پوشش داخلی پلوپز از جنس سرامیک به دلیل داشتن مواد معدنی طبیعی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. سرامیک حاوی مواد شیمیایی موجود در پوشش نچسب تفلون مانند پلی تترافلوئوراتیلن، سرب، و کادمیوم نیست.

چرا پلوپز با پوشش داخلی سرامیک را انتخاب کنید؟
در واقع دو نوع پوشش داخلی سرامیکی وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید. اکثر برندهای موجود، پوشش سرامیکی آغشته به مواد دیگری مانند فولاد ضدزنگ یا آلومینیوم را هم ارائه می‌دهند. با این حال، این سالم ترین پوشش برای استفاده نیست چراکه این پوشش هم به راحتی خراشیده می‌شود. سالم‌ترین پوشش سرامیکی، پوششی است که پخته و لعاب خورده باشد.

▬ فواید پوشش سرامیکی:

● غیرسمی و فاقد مواد شیمیایی
● آسان تمیز می‌شود
● توزیع یکنواخت گرما
● نچسب
● همه کاره
● مقاومت بالا در برابر دمای بالا (تا ۲۷۰۰ درجه فارنهایت)
▬ معایب پوشش سرامیکی:

● مستعد شکستن در صورت برخورد با سطح محکم
راهنمای خرید پلوپز با پوشش داخلی فولاد ضد زنگ
در ساختار پوشش ظروف ساخته شده از فولاد ضدزنگ مواد سمی وجود ندارد. این نوع پوشش تقریبا تخریب‌ناپذیر است و به دلیل مزایای بسیاری که در مراحل پخت‌وپز دارد، از محبوبیت بالایی برخوردار است.

▬ فواید پوشش فولاد ضد زنگ:

● طعم را حفظ می‌کند
● با دوام
● همه کاره
● ظاهر زیبا
▬ معایب پوشش فولاد ضد زنگ:

● انتقال ضعیف حرارت
● چسبندگی
● گران بودن
● تغییر رنگ

درب پلوپز می‌تواند از جنس شیشه و یا پوشش خارجی دستگاه باشد.

پلوپز با پوشش داخلی سرامیک بهتر است یا فولاد ضدزنگ؟
این ویژگی‌ها را با دقت در نظر بگیرید:

ماندگاری
سرمایه‌گذاری در لوازم خانگی با ویژگی‌ ماندگاری بالا بسیار ضروری است چراکه جایگزینی آن هزینه زیادی را طلب می‌کند. برای این امر، فولاد ضدزنگ مقاومت بیشتری را در برابر گرما از خود نشان می‌دهد و طول عمر بالاتری دارد. فولاد ضدزنگ ممکن است به دلیل پختن حرارت زیاد دچار تغییر رنگ شود اما برخلاف پوشش‌های سرامیکی که بسیار آسیب‌پذیر هستند، می‌تواند در صورت شکستن مقاومت کند.

ایمنی
مهم‌ترین نگرانی بعدی شما باید امنیت باشد. به یاد داشته باشید، شما سعی می‌کنید از آلودگی شیمیایی پوشش‌های نچسب مانند تفلون جلوگیری کنید، بنابراین باید کاملاً در نظر بگیرید که کدام یک از پوشش‌های داخلی سرامیک و فولاد ضدزنگ استفاده ایمن‌تری دارند.

به گفته اکثر کارشناسان، سرامیک تقریباً طبیعی است، چراکه از خاک رس ساخته می‌شود. از طرف دیگر، فولاد ضدزنگ هنوز فلزی است که در طولانی مدت می‌تواند سوخته و حفره دار شود. درنهایت قطعات کوچک فلزی ممکن است غذای شما را آلوده کند.

به طور کلی، پوشش‌های داخلی سرامیکی در مقایسه با فولاد ضدزنگ ایمن‌تر هستند.

به طور کلی، پوشش‌های داخلی سرامیکی در مقایسه با فولاد ضدزنگ ایمن‌تر هستند.

معیارهای مهم در راهنمای خرید پلوپز
اکنون که در ذهن شما طیف گسترد‌ه‌ای از انواع پلوپزها با کارکردهای متفاوت شکل گرفتند، مرحله بعد این است که بدانید در پلوپز چه معیاری بیشتر از معیارهای دیگر برایتان مهم است. باید بدانید چه مدلی برای شما بهتر است و نیازهای آشپزخانه شما را رفع می‌کند. در اینجا به مهم‌ترین عواملی که باید قبل از خرید پلوپز به آن توجه کنید، می‌پردازیم.

اندازه
در بیشتر پلوپزها میزان گنجاش پیمانه را در دفترچه راهنمای محصول یا حتی در نام محصول قرار داده‌اند. متناسب با نیازتان پلوپزهایی با سایزهای مختلف از سه پیمانه تا بیست پیمانه پیدا خواهید کرد. به طور معمول، اندازه‌های ذکر شده علاوه بر نشان دادن میزان پیمانه برنج نپخته، تعداد پیمانه برنج طبخ شده را هم مشخص می‌کنند. به عبارت دیگر، اگر یک پلوپز ۳ پیمانه‌‌ای خریداری می‌کنید، می‌توانید یک فنجان برنج نپخته و دو فنجان آب در آن داشته باشید.

اینکه چه میزان زمانی برای طبخ برنج لازم است، بخش مهمی از این معادله است، به ویژه برای افراد با خانواده‌های پرجمعیت یا کسانی که دوست دارند برای دوستان خود مرتب غذا درست کنند. همچنین باید فضایی را که در آشپزخانه خود دارید در نظر بگیرید. در بیشتر موارد، پلوپزها فضای زیادی را در آشپزخانه شما اشغال نخواهند کرد، اما اگر آشپزخانه کوچکی دارید یا از وسایل زیادی در آن استفاده می‌کنید باید به اندازه پلوپز توجه داشته باشید.

ابزارهای جانبی که در دستگاه تعبیه شده اند کاربردهای پلوپز را بیشتر خواهند کرد. راهنمای خرید پلوپز را برای داشتن یک انتخاب درست مطالعه کنید.

هزینه
اگر تنها هر چند وقت یک‌بار برنج می‌پزید و فقط به مراحل آماده‌سازی آن اهمیت می‌دهید، یک پلوپز ساده با کمترین هزینه می‌تواند بهترین انتخاب باشد. اما پیشنهاد ما در راهنمای خرید پلوپز، برای کسانی که چند بار در هفته با استفاده از پلوپز برنج درست می‌کنند، آن است که قسمت طبخ برنج توسط پلوپز را یکی از پر اهمیت‌ترین مسائل در وعده غذایی خود بدانند.

برای این افراد سر و کله زدن با یک پلوپز هوشمند و زیبا قطعا ارزش هزینه بالایی را دارد. چراکه در هر بار طبخ برنج، کار شما تضمین می‌شود و مجبور نیستید برای درست کردن پلو صرف نظر از نوع و مقدار آن، کاری انجام دهید. بسیاری از افراد چیزی را می‌خواهند که بین این دو حالت قرار دارد. شاید شما می‌خواهید پلوپزتان چند گزینه تنظیم مختلف داشته باشد یا یک پلوپز انتخاب کنید که به عنوان زودپز هم کار کند. شاید هم شما مایل باشید کمی بیشتر برای یک مارک معروف برای ماندگاری و کیفیت بیشتر، خرج کنید.

موارد استفاده
بهتر است قبل از خرید با استفاده از راهنمای خرید پلوپز، معیارهایی که از پلوپزتان توقع دارید را انتخاب کنید. اگر می‌دانید که تنها برای طبخ برنج به آن احتیاج دارید، می‌توانید با هر مدل ساده‌ای کنار بیایید. شاید می‌خواهید در حین طبخ برنج از آن برای بخارپز کردن سبزیجات، گوشت، ماهی و غلات هم استفاده کنید. شاید هم به مدل متنوع‌تری نیاز دارید که کار زودپز را هم برای شما انجام دهد.

کمی وقت بگذارید و فکر کنید از یک پلوپز می‌خواهید برای شما چه کارهایی انجام دهد. این کار تصویری کاملا واضح‌ از ویژگی‌ها و تنظیمات مورد نظر شما فراهم می‌کند.

توجه به ماندگاری و کیفیت پارامتری مهم در راهنمای خرید پلوپز
برخی از فروشندگان ممکن است خوشحال شوند که شما ارزان‌ترین گزینه را انتخاب کرده‌اید، چراکه می‌دانند احتمالاً در آینده‌ای نزدیک به سراغ جایگزین می‌روید. بیشتر مشتریان مایل‌اند پلوپزی پیدا کنند که بتوانند از آن در طولانی مدت استفاده کنند. تنها راه واقعی برای فهمیدن این موضوع که کدام زودپز از کدام برند بیشترین دوام را دارد، این است که ببینید مشتریان دیگر چه می‌گویند.

سهولت استفاده
دلیل اصلی تصمیم اکثر مردم برای خرید پلوپز این است که کار آشپزی معمولی را آسان می‌کند. اگر این یکی از اهداف اصلی شماست، مطمئنا می‌خواهید پلوپزی را پیدا کنید که استفاده از آن آسان باشد. معمولا هر چه طراحی ساده‌تر باشد، کاربر مجبور است کمتر برای کار با آن تلاش کند. این بدان معنی است که مدل‌های ارزان قیمت و ساده با یک دکمه، ساده‌ترین حالت را دارند، اما کار با بیشتر مدل‌های چندکاره که برخی تنظیمات و قابلیت‌های اضافی را ارائه می‌دهند، آن‌قدر هم پیچیده نیست.

درست است که فهمیدن کار با پلوپزهای هوشمند به دلیل کار پیچیده‌ای که آن‌ها انجام می‌دهند دشوارتر باشد. اما در نظر داشته باشید که این وسیله کارهای بیشتری را انجام می‌دهد و درست انجام دادن تمام تنظیمات تنها با مطالعه دفترچه راهنما به راحتی صورت می‌گیرد.

تمام پلوپزهای معمولی از یک چیز صحبت می‌کنند. تمیز کردن آن‌ها آسان تر است. اگر پس از طبخ برنج در قابلمه روی گاز و خالی کردن آن، نگران پاک کردن برنج سوخته از ته ظرف و یا تمیز کردن هستید، پیشنهاد راهنمای خرید پلوپز استفاده از پلوپز است. پلوپز به شما این امتیاز را می‌دهد تا بابت تمیز کردن پلوپز و ته ظرف نگرانی نداشته باشید.

معرفی برترین برندها در راهنمای خرید پلوپز
برای اطمینان از اینکه یک پلوپز خوش ساخت است و دوام بالایی دارد ، باید نکاتی را در نر بگیرید تا از برندی قابل اعتماد استفاده کنید. برای اینکه بفهمید کدام مدل از کدام برند مناسب است، ما از بهترین محصولات موجود در بازار نام می‌بریم و شما باید با توجه به معیارهای و نیازهای آشپزخانه‌تان بهترین و مناسب‌ترین را انتخاب کنید.

بهترین‌های موجود در بازار عبارتند از:

● مولینکس
● بیشل
● تفال
● فیلیپس
● میگل
● هاردستون

دفترچه راهنمای دستگاه را حتما قبل از استفاده به طور کامل مطالعه کنید.

نکات مهم در زمان استفاده از پلوپز
بهتر است از پیمانه‌ای که در پلوپز قرار داده شده است، در پیمانه کردن برنج و آب استفاده کنید.
بعد از اتمام پخت برای بهترین نتیجه درب را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بسته نگه دارید.
برای طبخ مواد دیگری غیر از برنج بهتر است از ویژگی بخارپز، پلوپز استفاده کنید.
پولوپز وسیله‌ای است که کار شما را در آشپزخانه بسیار راحت می‌کند. می‌توانید با خیال راحت برنج را درون پلوپز ریخته و بدون ترس از سوختن به سراغ دیگر کارهای خود بروید. مهم‌ترین کار قبل از خرید پلوپز، استفاده از راهنمای خرید پلوپز است تا بتوانید به راحتی معیارهایتان را دسته‌بندی کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید